Kredi Rehberi

Konut Kredisinde Tapu İşlemleri

Ev almaya karar verdiniz. Bunun için kredi çekmeniz gerekti ve bankadaki tüm gerekli işlemleri hallettiniz diyelim. Yalnız unutmayın yapmanız gerekenler bununla da bitmiyor. Bankanız kredi vadeniz boyunca evinizin üstüne ipotek koyacaktır. Fakat önce konut kredisi ile satın aldığınız evinizin bir de tapu işlemlerini halletmelisiniz. Bu işlemler bazen kafa karıştırıcı olabilir. Bu yüzden sizler için takip etmeniz gereken adımları tek tek sıraladık.

İlk Adım Belediye

Kredinizi çektikten sonra sırada evi üstünüze almak geliyor. Bunun için uğramanız gereken ilk yer belediye. Taşınmazın kaydının bulunduğu belediyeye gitmelisiniz. Burada yapacağınız iş evin üstünde herhangi bir vergi borcu olup olmadığını araştırmak. Eğer bir borç görünüyorsa öncelikle bu borçların kapatılması gerekir. Bu gibi masraflar için ev sahibi ile bir anlaşma yapabilirsiniz ama genelde bu ödemeler alıcı tarafından yapılır. Daha sonra yapacağınız şey rayiç belgesi istemek olmalı. Tapu ve Kadastro Müdürlüğü isteyecektir bu belgeyi. Şunu da bilmek gerekir ki burada belirtilen rayiç bedeli sizin ev için yaptığınız ödemeden aşağıda görünebilir. Bir sonraki adımda Tapu ve Kadastro Müdürlüğü’nden randevu almanız gerekir. Müdürlükten gelen bir yetkili evi inceledikten sonra tapu işlemlerini başlatacaktır. Yalnız incelemenin sonunda tapu işlemlerini rayiç bedel üstünden yapılması gibi bir durum olabilir. Böyle bir olayda tapuya evi satın alırken ödediğiniz miktar üzerinden işlem yaptırmanız ileride satış durumlarında fayda sağlayacaktır.

Aegon Kredi Hayat Sigortası

Hangi Evraklar Gerekli?

Tapunun hazırlanması için randevu almadan evvel hazırlamanız gereken evraklar şu şekilde sıralanabilir. Yazıda bahsettiğimiz belgelerden başka evi satan ve alan kişilerin kimlik kartlarının fotokopileri, ikişer adet fotoğraf, eğer işlemleri kendileri yapmıyorlarsa yapan kişiler için vekaletname ve tapu belgesinin orijinali. Bir de tapu harcı yatırıldığında alınan dekont ve elbette krediyi alırken hazırlattığınız Zorunlu deprem Sigortası belgeleri dosyanızın içinde olmalı. Bu işlemler kısa bir süre içinde halledilebilecektir ve artık ev sahibi olmak için önünüzde hiçbir engel kalmamış olur.

Tapu Masrafları ve Harçların Tutarları Nedir?

Satış esnasında alıcının da satıcının da devlete harç ödemesi gerekir. Tapu harcının hesabı satışı gerçekleşen mülkün fiyatı üzerinden yapılır. Nisan 2019 itibariyle bu değer yüzde dört olarak belirlenmiştir. Hesaplanan fiyatın yarısını alıcı, diğer yarısını satıcı ödeyecektir.
Örneğin 400.000 TL fiyatında bir evin satışı yapıldı. Bunun yüzde dördünü hesaplarsak;
400.000/100=4.000×4=16.000 Bu değeri ikiye bölerek iki tarafında da ödemesi gereken fiyatı belirlemiş oluruz. 16.000/2=8.000

İlgili İçerikler

Yorum Yap

E-Mail adresiniz yayınlanmayacak.